Direktlänk till inlägg 27 september 2014

Marilyn Monroe

Av Torun - 27 september 2014 00:53

         

Marilyn Monroe. Vilken fantastisk och totalt unik kvinna. Hon är nog min största kvinnliga förebild. Hon var någon som trodde på sig själv och inte lät andra styra över hur hon skulle leva sitt liv. 

Hon föddes 1 Juni 1926 i Los Angeles och var en amerikansk skådespelare, model, sångerska, showgirl och filmproducent. 

Här är några av hennes bästa citat:

 

"I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, i am out of control and at times hard to handel. But if you can't handel me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best"

 

"I don't mind making jokes, but i don't want to look like one"

 

"If you can make a girl laugh - you can make her do anything"

 

"When it comes down to it, I let them think what thay want. If thay care enough to bother with what i do, then I'm already better then them"

 

"Imperfection is beauty, madness is genius and it's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring"

 

"If you're going to be two-faced, at least make one of them pretty"

 

"Give a girl the right shoes, and she can conguer the world"

 

"I used to say to myself, 'What the devil have you got to be proud about, Marilyn Monroe?' And I'd answer, 'Everything, everything' "

 

Thank you Marilyn Monroe 1926-1962

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Torun - 30 december 2015 10:54

YES jag är tillbaka! och nu som 15 år faktiskt! Vet att jag inte har skrivit här sen 4ever men tänkte att med nytt år och allt så kanske jag borde börja igen? Vet att det inte är så många som läser min blogg men det är lite det jag gillar med den. De...

Av Torun - 6 februari 2015 17:06

Okey jag vet att alla har olika åsikter om alla hjärtans dag men i år så händer det något som jag längtar såååå efter! Juste det ---> 50 shades of Gray <--- AAAAH! Okej jag vet, jag vet, men har ni sett trailern eller? Och vad man än tycker om ...

Av Torun - 5 januari 2015 11:49

Hejsan! Nästen hela lovet har ju redan gått och jag ska tillbaka till skolan på torsdag... och nej, jag är inte så taggad  klart att det ska bli kul att träffa komipsarna och sådär men i åttan är det så sjukt mycket plugg, läxor och prov. Men det ...

Presentation


"Imperfection is beauty, madness is genius and it's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring"

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Villen Musik brukar du lyssna på?
 Hip Hop
 K-pop
 Jazz
 Pop
 Klassisk
 Svenska låtar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards